دانلود پایان نامه با موضوع خاتمیت و مهدویت
مقدمه :
یکی از القاب آن بزرگوار خاتم الانبیاء است. و خاتم به فتح تا یا به کسر تا، از نظر معنی تفاوتی ندارد و هر دو بمعنی تمامیّت و پایان هر چیزی است. از این نظر، عرب به انگشتر، خاتم به فتح تا می گوید چون انگشتر در آن زمان، مهر و به منزله امضای افراد بوده است و چون نامه ای را می نوشتند آخر آن را مهر می کردند. جای مهر انگشتر، آخر نامه بود و نامه با آن ختم می شد.
خاتمیت پیامبر گرامی در اسلام از ضروریات است و هر که مسلمان است، می داند که پیامبر گرامی خاتم انبیا است و بعد از او تا روز قیامت پیامبری نخواهد آمد.
سرّ خاتمیت را در دو چیز می توان یافت:
۱- دین اسلام با فطرات انسانها کاملاً مطابق است.
۲ـ دین اسلام جامع الاطراف است و می تواند در هر زمانی و در هر مکانی و د رهر حالی جوابگوی جامعه بشریّت باشد. اسلام مدّعی است که هر چه جامعه بشریت از نظر دین احتیاج داشته گفته است. وقتی چنین باشد، آمدن دین دیگری پس از اسلام لغو و بیهوده است. به عبارت دیگر، آمدن دین پس از دین دیگری به واسطه چند چیز است :
۱ـ اینکه آن دین نتواند جامعه را اداره کند و ویژه برخی از زمانها باشد، و این محدودیّت چنانچه گفته شد در اسلام نیست. دلیل واضح آن مرجعیّت در اسلام است. شما نمی توانید فقه جامع الشرایطی را پیدا کنید که مطلبی از دین از او سؤال کنید و او در جواب بماند.۲ـانحراف یا تحریفی در دین قبلی پیدا شود. چنانچه دین نصرانیت و یهودیّت به اقرار خود آنان چنین است. این نقیصه در اسلام نیست و …
جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید
دانلود پایان نامه با موضوع خاتمیت و مهدویت
مقدمه :
یکی
از القاب آن بزرگوار خاتم الانبیاء است. و خاتم به فتح تا یا به کسر تا،
از نظر معنی تفاوتی ندارد و هر دو بمعنی تمامیّت و پایان هر چیزی است. از
این نظر، عرب به انگشتر، خاتم به فتح تا می گوید چون انگشتر در آن زمان،
مهر و به منزله امضای افراد بوده است و چون نامه ای را می نوشتند آخر آن را
مهر می کردند. جای مهر انگشتر، آخر نامه بود و نامه با آن ختم می شد.
خاتمیت
پیامبر گرامی در اسلام از ضروریات است و هر که مسلمان است، می داند که
پیامبر گرامی خاتم انبیا است و بعد از او تا روز قیامت پیامبری نخواهد آمد.
سرّ خاتمیت را در دو چیز می توان یافت:
۱- دین اسلام با فطرات انسانها کاملاً مطابق است.
۲ـ
دین اسلام جامع الاطراف است و می تواند در هر زمانی و در هر مکانی و د
رهر حالی جوابگوی جامعه بشریّت باشد. اسلام مدّعی است که هر چه جامعه
بشریت از نظر دین احتیاج داشته گفته است. وقتی چنین باشد، آمدن دین دیگری
پس از اسلام لغو و بیهوده است. به عبارت دیگر، آمدن دین پس از دین دیگری
به واسطه چند چیز است :
۱ـ اینکه آن دین نتواند جامعه را اداره کند و
ویژه برخی از زمانها باشد، و این محدودیّت چنانچه گفته شد در اسلام نیست.
دلیل واضح آن مرجعیّت در اسلام است. شما نمی توانید فقه جامع الشرایطی را
پیدا کنید که مطلبی از دین از او سؤال کنید و او در جواب بماند.۲ـانحراف یا
تحریفی در دین قبلی پیدا شود. چنانچه دین نصرانیت و یهودیّت به اقرار خود
آنان چنین است. این نقیصه در اسلام نیست و …
فهرست مطالب :
فصل اول : مفهوم خاتمیت
فصل دوم : اساس خاتمیت
فصل سوم : خاتمیت پیامبر اسلام
فصل چهارم : پاسخ به نظرات دکتر عبدالحسین سروش
فصل پنجم : تاملی بر مفهوم خاتمیت
فصل ششم : خاتمیت و ولایت
فصل هفتم : معنا و مبنای خاتمیت از منظر روشنفکران
فصل هشتم : جمع خاتمیت با امامت و مهدویت
فصل نهم : مهدویت
فصل دهم : نقدی بر مهدویت
۴ هزار تومان
مقطع : کارشناسی
تعداد صفحه : 230
فرمت : Doc (ورد)
حجم : 420 کیلوبایت
پسوند فایل فشرده : Zip
برنامه فشرده ساز : Power Archiver
رمز فایل فشرده در صورت نیاز : BeyhaghMarket.ir
- ۹۵/۱۲/۲۳