دانلود پایان نامه با موضوع بررسی امکانات و مشکلات تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی مناطق روستایی
مقدمه :
امروزه ضرورت آشنایی عوامل اداری و آموزشی مدارس، با مشکلات و تنگناهای تحصیلی بیش از پیش مشهود است. معلمان برای اینکه بتوانند با موفقیت به امر آموزش و پرورش بپردازند؛ نیاز به شناخت دانش آموزان و آگاهی نسبت به نقاط ضعف و قوت یاد گیرندگان و عناصر مرتبط با آموزش دارند. به نظر می رسد دوران و روزگار کسانی که بخواهند بدون توجه به نیازهای دانش آموزان و ابعاد رشدی آنان و تعامل عوامل گوناگون صرفاً با تکیه بردانش خود به آموزش و پرورش بپردازند؛ پایان یا فته است. تعلیم و تربیت انسان از بدو پیدایش بشر مورد توجه بوده؛ اما اهمیت آن در قرون اخیر بطور فزاینده ای آشکار شده است. در حال حاضر آموزش و پرورش، کلید توسعه جوامع محسوب می گردد؛ و موفقیت و سعادت ملتها به کیفیت تعلیم و تربیت بستگی دارد، بدون تردید آینده هر کشوری را می توان از سیمای کنونی آموزش و پرورش آن دریافت کرد (نجفی، ۱۳۷۱).
از آن گذشته طی سالهای اخیر، که پیشرفتهای تکنولوژی و روشهای نوین تولید نظامهای اقتصادی جهان را دگرگون ساخته؛ و روابط بین آنها را تغییر داده است؛ آموزش در فرآیند توسعه نقش مهمتری یافته است (لاکهید و ورسپور ، ۱۹۸۹؛ ترجمه سجادیه و همکاران،۱۳۷۱).
نظام آموزش ابتدایی ، اولین دوره از آموزش و پرورش عمومی است که کودکان با ورود به این دوره وارد دنیای جدید تعلیم و تربیت می شوند و نخستین بار محیط خارج از خانه را تجربه کرده با واقعیات اجتماعی رو به رو می شوند، کودک مفهوم نقش اجتماعی، مسولیت، کار و …
جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید
دانلود پایان نامه با موضوع بررسی امکانات و مشکلات تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی مناطق روستایی
مقدمه :
امروزه
ضرورت آشنایی عوامل اداری و آموزشی مدارس، با مشکلات و تنگناهای تحصیلی
بیش از پیش مشهود است. معلمان برای اینکه بتوانند با موفقیت به امر آموزش و
پرورش بپردازند؛ نیاز به شناخت دانش آموزان و آگاهی نسبت به نقاط ضعف و
قوت یاد گیرندگان و عناصر مرتبط با آموزش دارند. به نظر می رسد دوران و
روزگار کسانی که بخواهند بدون توجه به نیازهای دانش آموزان و ابعاد رشدی
آنان و تعامل عوامل گوناگون صرفاً با تکیه بردانش خود به آموزش و پرورش
بپردازند؛ پایان یا فته است. تعلیم و تربیت انسان از بدو پیدایش بشر مورد
توجه بوده؛ اما اهمیت آن در قرون اخیر بطور فزاینده ای آشکار شده است. در
حال حاضر آموزش و پرورش، کلید توسعه جوامع محسوب می گردد؛ و موفقیت و سعادت
ملتها به کیفیت تعلیم و تربیت بستگی دارد، بدون تردید آینده هر کشوری را
می توان از سیمای کنونی آموزش و پرورش آن دریافت کرد (نجفی، ۱۳۷۱).
از
آن گذشته طی سالهای اخیر، که پیشرفتهای تکنولوژی و روشهای نوین تولید
نظامهای اقتصادی جهان را دگرگون ساخته؛ و روابط بین آنها را تغییر داده
است؛ آموزش در فرآیند توسعه نقش مهمتری یافته است (لاکهید و ورسپور ،
۱۹۸۹؛ ترجمه سجادیه و همکاران،۱۳۷۱).
نظام آموزش ابتدایی ، اولین
دوره از آموزش و پرورش عمومی است که کودکان با ورود به این دوره وارد دنیای
جدید تعلیم و تربیت می شوند و نخستین بار محیط خارج از خانه را تجربه کرده
با واقعیات اجتماعی رو به رو می شوند، کودک مفهوم نقش اجتماعی، مسولیت،
کار و …
فهرست مطالب :
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسأله
ضرورت و اهمیت تحقیق
سوالهای تحقیق
هدف تحقیق
تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی طرح
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق
مقدمه
اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدایی
اهداف اعتقادی
اهداف اخلاقی
اهداف علمی و آموزشی
اهداف فرهنگی، هنری
اهداف اجتماعی
اهداف زیستی
اهداف سیاسی
اهداف اقتصادی
ویژگیهای کودکان در دوره ابتدایی
مواد و برنامههای درسی دوره ابتدایی
درون دادههای نظام آموزش ابتدایی
منابع انسانی
منابع مادی نظام آموزش ابتدایی
منابع کالبدی
منابع تجهیزاتی
منابع مالی
تاثیر امکانات و تجهیزات مدرسه بر دانش آموزان
تاثیر امکانات و تجهیزات مدرسه بر معلم
تاثیر محیط بر فعالیتهای نظام آموزشی
کلاسهای درس چند پایه
مشکلات تحصیلی دانش آموزان در مدارس
افت تحصیلی و عوامل موثر بر آن
ترک تحصیل
نارساییهای یادگیری ویژه
مشکلات رفتاری دانش آموزان در مدارس
ترس از مدرسه
فرار از مدرسه
اختلال لجبازی و نافرمانی
رفتارهای نامناسب یا ناپخته
بیش فعلی همراه با کمبود توجه
اضطراب
بی نظمی در سلوک
مدارس و دانش آموزان موفق
فضاهای آموزشی مدارس
کلاس درس نظری
کلاس درس تجربی
فضاهای پرورشی
کتابخانه
سالن چند منظوره
نمازخانه
اتاق فعالیتهای پرورشی
اتاق بهداشت رکتهای اولیه
فضای اداری
فضاهای پشتیبانی یا خدماتی
سرویسهای بهداشتی
آبخوری دانش آموزان
انبار نظافت و شستشو
انبار تجهیزات و وسایل
فضاهای گردش
راهروها
پلهها
فضاهای باز یا محوطه
فضای صف جمع و تفریح
فضای سبز، باغچه و درختکاری
پارکینگ وسایل نقلیه
مکان یابی واحدهای آموزش
کاربریهای سازگار
کاربریهای ناسازگار
جهت یابی
شعاع دسترسی
انجمن اولیا و مربیان
پیشینه تحقیق
فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
روش و ابزار جمع آوری اطلاعات
روش تجزیه و تحلیل دادهها
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات
تجزیه و تحلیل سوال ۱
تجزیه و تحلیل سوال۲
تجزیه و تحلیل سوال۳
تجزیه و تحلیل سوال ۴
تجزیه و تحلیل سوال ۵
تجزیه و تحلیل سوال ۶
بررسی و مقایسه کل سرانهها و مقایسه با استانداردها
تجزیه و تحلیل سوال ۷
تجزیه و تحلیل سوال۸
تجزیه و تحلیل سوال۹
تجزیه و تحلیل سوال۱۰
تجزیه و تحلیل سوال۱۱
تجزیه و تحلیل سوال ۱۲
تجزیه و تحلیل سوال ۱۳
تجزیه و تحلیل سوال ۱۴
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
مقدمه
بحث و نتیجه گیری
یافتههای جانبی تحقیق
محدودیتهای پژوهش
پیشنهادها
الف. پیشنهاد کاربردی
ب. پیشنهاد پژوهش
منابع
۳ هزار تومان
مقطع : کارشناسی ارشد
تعداد صفحه : 130
فرمت : Doc (ورد)
حجم : 350 کیلوبایت
پسوند فایل فشرده : Zip
برنامه فشرده ساز : Power Archiver
رمز فایل فشرده در صورت نیاز : BeyhaghMarket.ir
- ۹۶/۰۸/۱۶