دانلود پایان نامه با موضوع پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره ۲ آزاد راه قزوین – رشت
مقدمه :
اگر حفر قنوات بخشی از عرضه تونلسازی محسوب شود آنگاه قدمت این فن به ۲۸۰۰ سال قبل از میلاد بر می گردد. زیرا باستان شناسان معتقدند که حفر قنوات در مصر و ایران از آن زمانها معمول بوده است.
تذکر این نکته در اینجا در خور توجه است که در سال ۱۹۶۲ طول کل قنوات در ایران را ۱۶۰۰۰۰ کیلومتر تخمین زده اند. اگر از این مورد که ذکر شد صرفنظر شود اولین تونل زیرآبی در ۲۱۷۰ سال قبل از میلاد در زمان بابلیها در زیر رودخانه فرات و بطول یک کیلومتر ساخته شد که هر چند بصورت حفاری تونل اجرا نشده است ولی همین، کار حداقل تجربه و تبحر معماران آن عصر را نشان می دهد.
از این نوع کار دیگر اجرا نشده است تا ۴۰۰۰ سال بعد که در ۱۸۲۵ تونل تیمز زیر رودخانه تیمزندن ساخته شد. تونل زنی درون سنگها به علت شکل حفاری و عدم امکانات و عدم نیاز به جزء موارد بسیار محدود – فقط در دو قرن اخیر توسعه یافت.
هر چند اختراع باروت به قرنها قبل برمی گردد و بعضی آنرا حتی به قرن دوم میلادی نسبت می دهند ولی کاربرد آن در شکستن سنگها احتمالاً در قرن ۱۶ بوده است و …
جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید
دانلود پایان نامه با موضوع پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره ۲ آزاد راه قزوین – رشت
مقدمه :
اگر
حفر قنوات بخشی از عرضه تونلسازی محسوب شود آنگاه قدمت این فن به ۲۸۰۰ سال
قبل از میلاد بر می گردد. زیرا باستان شناسان معتقدند که حفر قنوات در مصر
و ایران از آن زمانها معمول بوده است.
تذکر این نکته در اینجا در
خور توجه است که در سال ۱۹۶۲ طول کل قنوات در ایران را ۱۶۰۰۰۰ کیلومتر
تخمین زده اند. اگر از این مورد که ذکر شد صرفنظر شود اولین تونل زیرآبی در
۲۱۷۰ سال قبل از میلاد در زمان بابلیها در زیر رودخانه فرات و بطول یک
کیلومتر ساخته شد که هر چند بصورت حفاری تونل اجرا نشده است ولی همین، کار
حداقل تجربه و تبحر معماران آن عصر را نشان می دهد.
از این نوع کار
دیگر اجرا نشده است تا ۴۰۰۰ سال بعد که در ۱۸۲۵ تونل تیمز زیر رودخانه
تیمزندن ساخته شد. تونل زنی درون سنگها به علت شکل حفاری و عدم امکانات و
عدم نیاز به جزء موارد بسیار محدود – فقط در دو قرن اخیر توسعه یافت.
هر
چند اختراع باروت به قرنها قبل برمی گردد و بعضی آنرا حتی به قرن دوم
میلادی نسبت می دهند ولی کاربرد آن در شکستن سنگها احتمالاً در قرن ۱۶ بوده
است و …
فهرست مطالب :
مقدمه
فصل اول : مطالعات زمین شناسی مهندسی مسیر
وضعیت توپوگرافی
چینه شناسی
سنگهای تشکیل دهنده
خصوصیت مکانیکی و فیزیکی و شیمیائی سنگها
وضعیت آبهای زیرزمینی و آبهای سطحی و نفوذپذیری سنگها
تکنونیک و تأثیر نیروهای زمین ساختی و لرزه خیزی محدوده تونل
موقعیت دهانه و ترانشه های ورودی و خروجی تونل
فصل دوم : بررسی نیروهای وارده بر فضاهای زیرزمینی
تنش در پوسته زمین
مثالی از وضعیت تنش های ثقلی
تعریف تمرکز تنش
توزیع تنش
تنش های مرزی یا جداره ای
ضریب ایمنی
تنش حول فضای زیرزمینی با مقطع دیواری
ارزشیابی پایداری طبیعی دیواره تونل
تعیین زمان پایداری مقاطع با توجه به روش اجراء
فصل سوم : عملیات مورد نیاز برای حفر تونل با روش حفاری و انفجار
نوع سیستم حفاری
انواع چال در حفر تونل
برش
مواد منفجره مصرفی برای حفر تونل
محاسبات مربوط به حفر تونل با چال زاویه ای V شکل در شرایط نرمال
تهویه تونل
فصل چهارم : سیستم نگهداری تونل
پیچ سقفها یا راک بولتها
پیچ سقفهای منبسط شونده
پیچ سقفهای چسبی یا رزینی
نگهداری توسط بتن
خلاصه طراحی نگهداری تونل
طرح انتخابی در تونل شماره ۲
طراحی پوشش نهایی
مثلث بندی تونلهای شماره ۲
روسازی داخل تونل
چگونگی نصب و مشخصات عایق جداره تونل
حداقل ماشین آلات مورد نیاز
ضمائم : خلاصه اجرای تونل
نقشه فتوژئولوژی محدوده تونل شماره ۲
پروفیل طولی زمین شناسی تونل شماره ۲
مقطع طولی، نتایج زمین شناسی و طراحی سازه ای
نمای پرتال ورودی و خروجی
منابع
۲ هزار تومان
مقطع : کارشناسی
تعداد صفحه : 80
فرمت : Doc (ورد)
حجم : 3.5 مگابایت
پسوند فایل فشرده : Zip
برنامه فشرده ساز : Power Archiver
رمز فایل فشرده در صورت نیاز : BeyhaghMarket.ir
- ۹۵/۱۱/۲۲