دانلود پایان نامه با موضوع وظایف عمومی مربیان
مقدمه :
مربی شخصی است که اطلاعات علمی پراکنده را متناسب با استاندارد رشته آموزشی خود تنظیم کرده و با شیوه های مناسب آن را به صورت مطالب ساده و قابل درک برای کارآموز تبدیل و با سرعت مناسب و در سطح استعداد او انتقال می دهد.
حال با توجه به تعریف مربی می توان فرق بین مربی با کتاب را مقایسه و درک نمود. یعنی اینکه کتاب آنچه را که در خود دارد چه سخت باشد و چه آسان، بدون توجه به اینکه کارآموزی که آنرا مطالعه می کند می فهمد یا نه مطالب را انتقال می دهد، ولی مربی اطلاعات کتاب را درک و مطالب سخت و نامفهوم را همانند فیلتری به کنار گذاشته و جایگزین آن مطالب ساده تر و قابل درک و فهم کارآموز به کار می برد.
شرایط مربی از نظر قوانین موثر در تدریس :
داشتن علاقه به رشته آموزشی خود
داشتن صبر و حوصله در جهت انتقال اطلاعات
تسلط کامل به علوم فنی مورد نیاز …
جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید
دانلود پایان نامه با موضوع وظایف عمومی مربیان
مقدمه :
مربی
شخصی است که اطلاعات علمی پراکنده را متناسب با استاندارد رشته آموزشی خود
تنظیم کرده و با شیوه های مناسب آن را به صورت مطالب ساده و قابل درک برای
کارآموز تبدیل و با سرعت مناسب و در سطح استعداد او انتقال می دهد.
حال
با توجه به تعریف مربی می توان فرق بین مربی با کتاب را مقایسه و درک
نمود. یعنی اینکه کتاب آنچه را که در خود دارد چه سخت باشد و چه آسان، بدون
توجه به اینکه کارآموزی که آنرا مطالعه می کند می فهمد یا نه مطالب را
انتقال می دهد، ولی مربی اطلاعات کتاب را درک و مطالب سخت و نامفهوم را
همانند فیلتری به کنار گذاشته و جایگزین آن مطالب ساده تر و قابل درک و فهم
کارآموز به کار می برد.
شرایط مربی از نظر قوانین موثر در تدریس :
داشتن علاقه به رشته آموزشی خود
داشتن صبر و حوصله در جهت انتقال اطلاعات
تسلط کامل به علوم فنی مورد نیاز …
فهرست مطالب :
فصل اول: تعاریف و مفاهیم
مفهوم فنون تدریس و تعاریف آن
شرایط مربی از نظر قوانین موثر در تدریس
وظایف عمومی مربیان از دیدگاه سازمانی
تعریف مطالعه و روش های آن
فصل دوم: آیین کلاس داری
هدف از بررسی آیین کلاس داری
نقش انگیزه
نقش انضباط و کنترل
بحث انضباط شخصی و تاثیر آن در کلاس داری
فصل سوم: روش های کلی تدریس در نظام آموزشی
روش های فعال و غیر فعال و قوانین اثر و نتیجه
هدف های آموزشی
مهارت های فرایند تدریس
مهارت های پیش از تدریس
مهارت های پس از تدریس
بررسی فنون عرضه شده به کارآموز و بیان مطالب
ارجاع اطلاعات کافی برای کارآموز
انتظاراتی که کارآموز از مراکز فنی و حرفه ای دارد:
تقاضا و نیازهای عمومی و کلی در پداگوژی و نحوه برخورد با دیگران
طریق شناخت افکار و استعدادهای افراد
مهارت های پس از تدریس
فصل چهارم: کلیات روش های تدریس
روش های تدریس غیر فعال- شیوه مکتبی- شیوه توضیحی- شیوه سخنرانی
روش های تدریس فعال- شیوه پرسش و پاشخ- شیوه بحث- شیوه اکتشافی
شیوه یا روش اکتشافی و روش حل مسائل
شیوه یا روش اکتشافی و روش حل مسائل
بحث پایانی
منابع و مأخذ
۲ هزار تومان
مقطع : کارشناسی
تعداد صفحه : 65
فرمت : Doc (ورد)
حجم : 140 کیلوبایت
پسوند فایل فشرده : Zip
برنامه فشرده ساز : Power Archiver
رمز فایل فشرده در صورت نیاز : BeyhaghMarket.ir