دانلود پایان نامه با موضوع بررسی رابطه بین تیپهای شخصیتی مدیران و اثربخشی آنان از دیدگاه ذی نفعان
مقدمه :
هم اکنون بیش از نیم قرن از زمانی که پیتردراکر برای توصیف گروه جدیدی از کارکنان که سرمایه زمین و یا نیروی کار دیگر ابزار اصلی تولیدشان تلقی نمیگردد بلکه توجه شان بر استفاده موثر از دانایی معطوف میشد و منجر به ابداع واژه کارکنان دانایی شد نمیگذرد و امروزه کارکنان دانایی یا بهتر بگویئم دانشگران حرفه ای درصد بزرگ و رو به رشدی از کارکنان بزرگترین و موفق ترین سازمانهای دنیا را تشکیل میدهند.
از سوی دیگر چرا تعداد زیادی از مردم موقعیتهای خود را برای موفقیت از بین میبرند این تنها به این علت نیست که این مدیران جدید هوش و مهارت لازم را برای شغل ندارند، این مدیران از آثار و خصوصیات فردی خود، ایدئولوژیها و رفتارها روی انسانها آشنایی نداشته و به موفقیت نمیرسند، در واقع توانایی خویش را قبل از پریدن در یک دیگ بزرگ آبجوش ازریابی نمیکنند
در این جهان موج سوم به سیطره ای دست مییابد که به شیوههای تازه خلق و بهره برداری از دانایی مبتنی است
امروزه سازمانهای آموزشی مخصوصا مراکز آموزش عالی رسالت تربیت انسانهای متخصص و نیز تولید دانش را در جامعه بر عهده دارند بنابراین آموزش و پرورش همگانی در همه مراحل آن و آموزشهای تخصصی و کاربردی برای کارکنان وکارمندان بخشهای عمومیو خصوصی به عنوان یکی از بزرگترین صنایع جهان شناخته شده است و هر کشوری در جهان سالانه بخش بزرگی از درآمدهای ملی خود را برای گسترش و بهبود کارهای آموزشی و پرورشی به کار میبندد و همواره برای افزایش این سرمایه گذاری تلاش میکند زیرا سودآور و کار ساز بودن آن در پیشرفت شاخص توسعه در فراهم آوردن نیروی انسانی کاردان و متخصص و پرورش مردم با فرهنگ و آگاه که سرمایه گذاریهای مادی را میافزاید است.
سرمایههای انسانی بخشی از ثروت ملل هستند و …
جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید
دانلود پایان نامه با موضوع بررسی رابطه بین تیپهای شخصیتی مدیران و اثربخشی آنان از دیدگاه ذی نفعان
مقدمه :
هم
اکنون بیش از نیم قرن از زمانی که پیتردراکر برای توصیف گروه جدیدی از
کارکنان که سرمایه زمین و یا نیروی کار دیگر ابزار اصلی تولیدشان تلقی
نمیگردد بلکه توجه شان بر استفاده موثر از دانایی معطوف میشد و منجر به
ابداع واژه کارکنان دانایی شد نمیگذرد و امروزه کارکنان دانایی یا بهتر
بگویئم دانشگران حرفه ای درصد بزرگ و رو به رشدی از کارکنان بزرگترین و
موفق ترین سازمانهای دنیا را تشکیل میدهند.
از سوی دیگر چرا تعداد
زیادی از مردم موقعیتهای خود را برای موفقیت از بین میبرند این تنها به
این علت نیست که این مدیران جدید هوش و مهارت لازم را برای شغل ندارند، این
مدیران از آثار و خصوصیات فردی خود، ایدئولوژیها و رفتارها روی انسانها
آشنایی نداشته و به موفقیت نمیرسند، در واقع توانایی خویش را قبل از پریدن
در یک دیگ بزرگ آبجوش ازریابی نمیکنند
در این جهان موج سوم به سیطره ای دست مییابد که به شیوههای تازه خلق و بهره برداری از دانایی مبتنی است
امروزه
سازمانهای آموزشی مخصوصا مراکز آموزش عالی رسالت تربیت انسانهای متخصص و
نیز تولید دانش را در جامعه بر عهده دارند بنابراین آموزش و پرورش همگانی
در همه مراحل آن و آموزشهای تخصصی و کاربردی برای کارکنان وکارمندان
بخشهای عمومیو خصوصی به عنوان یکی از بزرگترین صنایع جهان شناخته شده است
و هر کشوری در جهان سالانه بخش بزرگی از درآمدهای ملی خود را برای گسترش و
بهبود کارهای آموزشی و پرورشی به کار میبندد و همواره برای افزایش این
سرمایه گذاری تلاش میکند زیرا سودآور و کار ساز بودن آن در پیشرفت شاخص
توسعه در فراهم آوردن نیروی انسانی کاردان و متخصص و پرورش مردم با فرهنگ و
آگاه که سرمایه گذاریهای مادی را میافزاید است.
سرمایههای انسانی بخشی از ثروت ملل هستند و …
فهرست مطالب :
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
فرضیههای پژوهش
متغیرها و تعاریف آنها
تعاریف نظری متغیرها
تعاریف عملیاتی متغیرها
تعاریف اصطلاحات
فصل دوم: پیشینه تحقیق
شخصیت
تعاریف شخصیت
حوزههای شخصیت
ساختار
فرآیند
رشد و نمو
آسیب شناسی روانی و تغییر رفتار
مضامین عمده در نظریه شخصیت
وحدت رفتار و مفهوم خویشتن
سطوح مختلف آگاهی و مفهوم ناهشیار
رابطه بین شناخت، عواطف و رفتار مشهود
اثرات گذشته، حال و آینده بر رفتار
نظریههای شخصیت
نظریه روان کاوی در شخصیت
زیگموند فروید
نظریه روان پویشی فروید(روانکاوی در شخصیت)
سطوح شخیت: هشیار۳، نیمه هشیار۲ و ناهشیار
ساختار شخصیت: نهاد، من و فرامن
نظریه نوروان کاوی
کار گوستاو یونگ
نکات برجسته ی نظریات یونگ
روان شناسی فردی
آلفرد آدلر
بررسی نظریات آدلر
نظریه اختلالات شخصیتی
کارن هورنای
بررسی نظریات هورنای
نظریه روان پزشکی بین فردی
هری استاک سالیوان
بررسی نظریات سالیوان
تظریه پدیدار شناختی (فرد- محور)
کارل راجرز
بررسی نظریات و کارهای راجرز
تشکیل رویکرد پدیدار شناختی راجرز
ساختار شخصیت از دیدگاه راجرز
نیازهای زیستی و روانی در پیدایی شخصیت
آبراهام مازلو
نظریه رویکرد صفات در شخصیت
گوردون آلپورت
بررسی نظریات آلپورت
نظریه چندبعدی شخصیت
هانس ج آی سنک
بررسی نظریات آیسنک
ابعاد اساسی شخصیت
نظرریه رویکرد تحلیلی عاملی صفات
ریموند کوته
بررسی نظریات کتل در شخصیت
نظریات رابطه شغل و شخصیت
شخصیت نوع A
شخصیت نوع B
بررسی چند خصوصیت شخصیتی در شغل
اثر کانون کنترل
ماکیاول گرایی
مناعت طبع یا عزت نفس
سازگاری با موقعیت
خطر پذیری
شخصیت از دیدگاه اسلام و قرآن
شخصیت در قرآن
تیپ شناسی
نظریههای تیپ شناسی
زندگینامه
نظریات رورشاخ در سنجش شخصیت
تیپ شناسی در تست رورشاخ
ظریه ساخت بدن و خلق وخوی
نظریه شلدن (ریخت شناسی)
نظریه تیپ گال و جمجمه شناسی روانی
تیپشناسی یونگی
اساس درک واقعی ذهنی از نظر یونگ
کارکردهای غیر عقلانی
کارکردهای عقلانی
روابط کارکردی
انواع کارکرد
تیپهای روانشناختی یونگ
توصیف تیپهای شانزدهگانه
اهمیت شناخت تیپهای روانشناختی
نقد تیپ شناسایی یونگی
اثر بخشی
شاخصهای اثربخشی از دیدگاههای مختلف
کمرون و ویتون
سیشور
آرجریس
پیترز وواترمن
مالفورد
بس و هرسی – بلانچارد
هوی و میکسل و چستر بارنارد
کالدول و اسپینکس
لوتانز و همکارانش
دیدگاه راجرز و همکاران
مطالعات بسکر و چیرنز
مدل پارسونز
مقایسه ی دیدگاههای ارزشیابی اثر بخشی سازمانی
نظریات جدید در اثربخشی
مطالعات رابرت واترمن وتام پترز
مدلهای ارزیابی اثربخشی
مدل هدف منطقی: که سازمان را در رسیدن به اهدافش کاملا ارزیابی می کند.
نظریه ریچارد ال دفت
روش مبتنی بر تامین هدف
روش مبتنی بر تامین منابع
روش مبتنی بر فرآیند درونی
روش مبتنی بر تامین رضایت گروههای ذی نفع
کارهای دیگران
تحقیقات انجام گرفته در مورد تیپ شناسی یونگی
تحقیقات خارج از کشور
تحقیقات انجام گرفته در داخل کشور
اثر بخشی
تحقیقات انجام شده در داخل کشور
تحقیقات انجام گرفته در خارج از کشور
استنتاج و نتیجه گیری
لگوی نظری پژوهش
فصل سوم: توصیف داده ها
مقدمه
روش اجرای پژوهش
برآورد حجم نمونه
ابزار گرد آوری دادهها
تاریخچه و توصیف MBTI
نمره گذاری پاسخنامه
توصیف تیپهای شانزده گانه
اعتبار پرسشنامهها
اعتبار پرسشنامه شخصیتی، تیپ نمای مایزر – بریگز
اعتبار پرسشنامه اثر بخشی:
اعتبار درونی پرسشنامه
اعتبار زمانی
محاسبه روایی
محاسبه روایی پرسشنامه شخصیتی مایرزبریگز
محاسبه روایی پرسشنامه اثر بخشی
روشهای آماری
ویژگیهای تحقیق
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
تجزیه و تحلیل یافتههای تحقیق
توصیف یافتههای تحقیق
آزمون فرضیات تحقیق
فرضیه فرعی اول
فرضیه فرعی دوم
فرضیه فرعی سوم
فرضیه فرعی چهارم
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
هدف و مسائله ی پژوهش
نتایج فرضیه اصلی
نتایج مربوط به فرضیه فرعی اول
نتایج مربوط به فرضیه فرعی دوم
نتایج مربوط به فرضیه فرعی سوم
نتایج مربوط به فرضیه فرعی چهارم
نتیجه گیری کلی
محدودیتها
پیشنهادات
فهرست منابع
۴ هزار تومان
مقطع : کارشناسی ارشد
تعداد صفحه : 190
فرمت : Doc (ورد)
حجم : 630 کیلوبایت
پسوند فایل فشرده : Zip
برنامه فشرده ساز : Power Archiver
رمز فایل فشرده در صورت نیاز : BeyhaghMarket.ir