دانلود پایان نامه با موضوع مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان
مقدمه :
جامعهی پویا و پرتلاش امروزی یک لحظه درنگ نمی کند تا بتواند به فنون جدید و قدرت والای علمی دست پیدا کند . در چنین عصری که عصر شکوفایی و بهره جستن از نبوغ بزرگان علمی، پژوهندگان ،مخترعین ، مبتکرین، صنعتگران و… است برای اداره سازمانهای اجتماعی ـ فرهنگی ـ اقتصادی و آموزش جامعه به فکر و ذهن افراد خلاق نیاز است ، تا بتوان همگام و همپای پیشرفت جامعه به پرورش افراد خلاق اقدام نمود.
بسیاری بر این عقیدهاند که خلاقیت امری ذاتی است و فقط خداوند این ودیعه خود را به عدهای از انسانها بخشیده و قابل آموزش و آموختنی نیست . عدهای با این عقیده مخالفند و ابراز می دارند خداوند به همه انسانها یکسان نعمت بخشیده این افراد (خلاقان) از این نبوغ خدادادی خود ، بیشترین بهره را بردهاند و نیز معتقدند که خلاقیت صفت مشترک تمامی انسانها است که با پرورش آن می توان آن را از حالت رکود درآورد و از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کرد و بالعکس میتوان خلاقیت را با آموزش ناصحیح و غلط از ریشه خشکاند.
تحقیقات ادعای گروه دوم را تصدیق کرده و خلاقیت را صفت مشترک تمام انسانها دانسته ، اما مقدار و نوع خلاقیت از فردی به فرد دیگر متفاوت میدانند و هر انسانی به نوعی از خلاقیت خود بهره میبرد یکی زیاد یکی کم(پیرخایفی،۱۳۷۶). این تحقیقات نشان داده است که رشد و پرورش خلاقیت از همان بدو تولد و دوران کودکی آغاز میشود و در دوران دبیرستان به مرحله شکوفائی خود نزدیک میشود. البته اگر …
جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید
دانلود پایان نامه با موضوع مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان
مقدمه :
جامعهی
پویا و پرتلاش امروزی یک لحظه درنگ نمی کند تا بتواند به فنون جدید و
قدرت والای علمی دست پیدا کند . در چنین عصری که عصر شکوفایی و بهره جستن
از نبوغ بزرگان علمی، پژوهندگان ،مخترعین ، مبتکرین، صنعتگران و… است برای
اداره سازمانهای اجتماعی ـ فرهنگی ـ اقتصادی و آموزش جامعه به فکر و ذهن
افراد خلاق نیاز است ، تا بتوان همگام و همپای پیشرفت جامعه به پرورش
افراد خلاق اقدام نمود.
بسیاری بر این عقیدهاند که خلاقیت امری
ذاتی است و فقط خداوند این ودیعه خود را به عدهای از انسانها بخشیده و
قابل آموزش و آموختنی نیست . عدهای با این عقیده مخالفند و ابراز می دارند
خداوند به همه انسانها یکسان نعمت بخشیده این افراد (خلاقان) از این نبوغ
خدادادی خود ، بیشترین بهره را بردهاند و نیز معتقدند که خلاقیت صفت مشترک
تمامی انسانها است که با پرورش آن می توان آن را از حالت رکود درآورد و از
حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کرد و بالعکس میتوان خلاقیت را با آموزش
ناصحیح و غلط از ریشه خشکاند.
تحقیقات ادعای گروه دوم را تصدیق کرده
و خلاقیت را صفت مشترک تمام انسانها دانسته ، اما مقدار و نوع خلاقیت از
فردی به فرد دیگر متفاوت میدانند و هر انسانی به نوعی از خلاقیت خود بهره
میبرد یکی زیاد یکی کم(پیرخایفی،۱۳۷۶). این تحقیقات نشان داده است که رشد و
پرورش خلاقیت از همان بدو تولد و دوران کودکی آغاز میشود و در دوران
دبیرستان به مرحله شکوفائی خود نزدیک میشود. البته اگر …
فهرست مطالب :
فصل اول : کلیات
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
فرضیههای پژوهش
تعاریف عملیاتی متغیرها
نوع متغیرهای تحقیق
مراحل اندازهگیری متغیرها
تعریف متغیرها
فصل دوم : ادبیات پژوهش
خلاقیت چیست ؟
تعریف خلاقیت
روند شکل گیری خلاقیت
خصوصیات افراد خلاق
راههای پرورش خلاقیت
موانع خلاقیت
انگیزه عاملی جهت تحقق خلاقیت نوشتاری
نقش آموزش در پرورش نوشتن خلاق
محیط خانواده و تأثیر آن بر خلاقیت
نقش تکرار و تمرین نوشتن بر نوشتن خلاق
تأثیر مطالعه بر نوشتن خلاق
نقش قصهگویی در پرورش نوشتن خلاق
تشویق عاملی کارساز در پرورش نوشتن خلاق
نقش کودکستان و مراکز پیش دبستانی در بروز خلاقیت
نقش بازیهای کودکانه در پرورش خلاقیت
تأثیر اوقات فراغت بر نوشتن خلاق
مروری بر تحقیقات انجام شده
فصل سوم : روش پژوهش
نوع تحقیق
جامعه آماری و ویژگیهای آن
روش نمونهگیری و حجم نمونه
ابزار گردآوری دادهها
پایایی و روایی پرسشنامهها
پایایی و روایی آزمون خلاقیت
پایایی و روایی آزمون انگیزه پیشرفت
پایایی و روایی پرسشنامه محقق ساخته
شیوه نمرهگذاری آزمونها
نمرهگذاری آزمون خلاقیت
نمرهگذاری آزمون انگیزه پیشرفت
روش تجزیه و تحلیل دادهها
فصل چهارم : یافتههای تحقیق
یافتههای توصیفی
یافتههای مربوط به فرضیههای تحقیق (آمار استنباطی)
فصل پنجم : بحث و نتیجهگیری
بحث و نتیجهگیری
پیشنهاد نظری و علمی پژوهش
محدودیتهای پژوهش
منابع و مأخذ
۳ هزار تومان
مقطع : کارشناسی ارشد
تعداد صفحه : 160
فرمت : Doc (ورد)
حجم : 320 کیلوبایت
پسوند فایل فشرده : Zip
برنامه فشرده ساز : Power Archiver
رمز فایل فشرده در صورت نیاز : BeyhaghMarket.ir