دانلود پایان نامه با موضوع بررسی تأثیر آموزش پیش دبستانی بر یادگیری مهارتهای دانش آموزان
مقدمه :
موفقیت کودکان در مدرسه تا حدودی به رویدادهایی بستگی دارد که آنها قبل از ورود به مدرسه تجربه کردهاند. آمادگی کودکان برای ورد به مدرسه و موفقیت بعدی آنها در تحصیل، با جنبههای مختلف رشد آنها مرتبط است. عواملی از قبیل رشد جسمی، اجتماعی، شناختی، دانشی و چگونگی یادگیری در تعیین موفقیت آنها در مدرسه نقش دارند.
در گذشته، عقیده بسیاری بر این بود که ورود کودکان به دبستان، آغاز یادگیری و شکوفایی آنها در همه ابعاد رشد است. اما امروزه در پرتو تلاش صاحبنظران مختلف، مسیر تفکر و برنامهریزی به سمت بارور کردن آموزشهای پیش از دبستان، به عنوان پیشنیاز ورود کودکان به مدرسه، تغییر کرده است. بیشک پیشرفت در ابعاد گوناگون رشد در سنین بالاتر و حتی مرحله زمینهسازی برای اصلاح اعمال و حرکات مختلف کودکان با توجه به پژوهشهای اخیر (برای مثال ویلیامز۱، ۱۹۸۳؛ به نقل از مفیدی، ۱۳۷۵)، نوعی دگرگونی اندیشه را در زمینه رشد جسمی و حرکتی کودکان در سالهای اولیه کودکی به وجود آورده است. در دو سه دهه اخیر نیز در بسیاری از موسسههای آموزشی و تربیتی (به ویژه در جامعه ما) تمایل و گرایش زیادی در چرخش تاکید از مهارتهای حرکتی و جسمی به سمت زمینههای رشد شناختی و ذهنی کودکان حس شده است (مفیدی، ۱۳۷۵). هر چند مهارتهای حرکتی و شناختی لازم و ملزوم یکدیگرند و در برخی از دیدگاههای رشد مثل تئوری پیاژه۲ (۱۳۷۴)، مهارتهای حرکتی زیربناء و لازمه مهارتهای شناختی هستند.
با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در قرن حاضر و تبلور این نکته که شکوفایی یک کشور از بستر آموز/ش و پرورش برمی خیزد، نیاز به گسترش دوره پیش از دبستان، بیش از گذشته خود را نمایان می سازد. بنابراین لازم است که …
جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید
دانلود پایان نامه با موضوع بررسی تأثیر آموزش پیش دبستانی بر یادگیری مهارتهای دانش آموزان
مقدمه :
موفقیت
کودکان در مدرسه تا حدودی به رویدادهایی بستگی دارد که آنها قبل از ورود
به مدرسه تجربه کردهاند. آمادگی کودکان برای ورد به مدرسه و موفقیت بعدی
آنها در تحصیل، با جنبههای مختلف رشد آنها مرتبط است. عواملی از قبیل رشد
جسمی، اجتماعی، شناختی، دانشی و چگونگی یادگیری در تعیین موفقیت آنها در
مدرسه نقش دارند.
در گذشته، عقیده بسیاری بر این بود که ورود کودکان
به دبستان، آغاز یادگیری و شکوفایی آنها در همه ابعاد رشد است. اما امروزه
در پرتو تلاش صاحبنظران مختلف، مسیر تفکر و برنامهریزی به سمت بارور
کردن آموزشهای پیش از دبستان، به عنوان پیشنیاز ورود کودکان به مدرسه،
تغییر کرده است. بیشک پیشرفت در ابعاد گوناگون رشد در سنین بالاتر و حتی
مرحله زمینهسازی برای اصلاح اعمال و حرکات مختلف کودکان با توجه به
پژوهشهای اخیر (برای مثال ویلیامز۱، ۱۹۸۳؛ به نقل از مفیدی، ۱۳۷۵)، نوعی
دگرگونی اندیشه را در زمینه رشد جسمی و حرکتی کودکان در سالهای اولیه کودکی
به وجود آورده است. در دو سه دهه اخیر نیز در بسیاری از موسسههای آموزشی و
تربیتی (به ویژه در جامعه ما) تمایل و گرایش زیادی در چرخش تاکید از
مهارتهای حرکتی و جسمی به سمت زمینههای رشد شناختی و ذهنی کودکان حس شده
است (مفیدی، ۱۳۷۵). هر چند مهارتهای حرکتی و شناختی لازم و ملزوم یکدیگرند و
در برخی از دیدگاههای رشد مثل تئوری پیاژه۲ (۱۳۷۴)، مهارتهای حرکتی
زیربناء و لازمه مهارتهای شناختی هستند.
با توجه به پیشرفت علم و
تکنولوژی در قرن حاضر و تبلور این نکته که شکوفایی یک کشور از بستر آموز/ش و
پرورش برمی خیزد، نیاز به گسترش دوره پیش از دبستان، بیش از گذشته خود را
نمایان می سازد. بنابراین لازم است که …
فهرست مطالب :
فصل اول: مقدمه
مقدمه
بیان مساله
ضرورت و اهداف تحقیق
اهداف پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعاریف و اصطلاحات
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
خلاصه ای از فصل دوم
تاریخچه آموزش پیش دبستانی
تعریف دوره پیش دبستانی
ویژگیهای کودک در دوره پیش دبستانی
اهداف دوره پیش دبستانی
مهارتهای روانی ـ حرکتی در دوره دبستان
تحول حرکت در کودکان دبستانی
مهارتهای روانی ـ حرکتی
سازگاری اجتماعی
روابط با همسالان
وظیفه مهد کودک و مراکز پیش دبستانی از دیدگاه آدلر
پیشینه پژوهش
فصل سوم: روش شناسی
روش پژوهش
ابزار پژوهش
جامعه آماری
گروه نمونه و روش نمونه گیری
متغیرها
روش اجرای پژوهش
روشهای آماری
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
تجزیه و تحلیل نتایج
یافته های جانبی پژوهش
فصل پنجم: یافته های پژوهش و بحث درباره نتایج آن
محدودیت های پژوهش
پیشنهادات
منابع
ضمائم
۳ هزار تومان
مقطع : کارشناسی
تعداد صفحه : 150
فرمت : Doc (ورد)
حجم : 220 کیلوبایت
پسوند فایل فشرده : Zip
برنامه فشرده ساز : Power Archiver
رمز فایل فشرده در صورت نیاز : BeyhaghMarket.ir